Αρχειοθήκη ιστολογίου

Παρασκευή 16 Αυγούστου 2013

Μια εκδρομή στην εξοχή με τη Γιούλη

 Mε την Γιούλη Τσακάλου, φαντάζομαι την συνάντησή μας  σαν μια εκδρομή  με μια υπέροχη ποδηλατάδα   και πικ νικ  στην εξοχή που μας δόθηκε η ευκαιρία να μιλήσουμε, απολαμβάνοντας τη φύση.   

Ζήνα καλημέρα είμαι πολύ χαρούμενη που δέχτηκες να κουβεντιάσουμε.
 Κι εγώ Γιούλη μου χαίρομαι ιδιαίτερα που μου δίνεις την ευκαιρία να κάνουμε μια όμορφη φιλική κουβεντούλα μεταξύ μας . 

1)Το βιβλίο σου Αναίσθητοι και Ονειροπόλοι είναι το πρώτο εκδοθέν από ότι γνωρίζω. Τι ένιωσες όταν κατέβηκες από τα σκαλιά του εκδοτικού σου οίκου , κρατώντας ένα συμβόλαιο;  Και τι ένιωσες όταν είδες την υπογραφή σου να γίνεται πράξη, ένα βιβλίο που ακόμη και τώρα το έχω δει σε προθήκες βιβλιοπωλείων!

 Μου έρχεται μια εικόνα στο μυαλό πριν από αρκετά χρόνια, όταν περπατώντας στους δρόμους της Θεσσαλονίκης με το γιο μου, που σπούδαζε εκεί, είπα φωναχτά μια επιθυμία μου. Κοιτάζαμε τη βιτρίνα ενός βιβλιοπωλείου και ευχήθηκα  να δω κι εγώ κάποτε το δικό μου βιβλίο πίσω από το τζάμι ενός βιβλιοπωλείου.  Ήταν μια ευχή που έγινε πραγματικότητα και όχι τυχαία. Αφιέρωσα πολύ χρόνο και ψυχή για να το καταφέρω. Όταν ο εκδοτικός οίκος Λιβάνης συμφώνησε να εκδώσει το πρώτο μου βιβλίο, φυσικά και χάρηκα πολύ, αλλά και δεν ξαφνιάστηκα. Ήταν κάτι που το πίστευα και ήμουν σίγουρη πως θα γίνει. 


2)Τι είναι αυτό που σε κάνει να πιάνεις την "πέννα", επέτρεψε μου να ονομάζω "πέννα" το πληκτρολόγιο ενός κομπιούτερ, και να αρχίζεις να γράφεις; Είναι η αιτία από κάτι που είδες και έμαθες, είναι από κάτι που έζησες, είναι κάτι που βγαίνει ορμητικά από μέσα σου και έτσι "βγαίνουν" τα θέματα των βιβλίων σου;

 Είναι σκέψεις, συναισθήματα, εικόνες, γεγονότα που υπάρχουν μέσα στο μυαλό μου, χωρίς αρχή, μέση και τέλος. Θα μπορούσα να πω ένα μπερδεμένο κουβάρι που το ξετυλίγω σιγά σιγά αλλά με σταθερά βήματα. Κι άλλες φορές ξαφνικά μου έρχεται μια ιδέα χωρίς κόπο, αν πιάσω την στιγμή και δεν την αφήσω να μου φύγει, τότε ναι ….κάπως έτσι γράφτηκε το δεύτερο βιβλίο μου.

3) Πόσο καιρό χρειάζεσαι για να "σκαρφιστείς" ένα θέμα και να το κάνεις βιβλίο ικανό να αγαπηθεί;

Ο χρόνος είναι σχετικός, δεν είμαι προγραμματισμένη μηχανή. Για μένα μετράει η ψυχική διάθεση πρώτα απ’ όλα. Αν είμαι φουλ δοσμένη σ’ αυτό,  προλαβαίνω και τις υπόλοιπες υποχρεώσεις μου και να γράφω. 

4)Πότε είσαι σίγουρη πως αυτό που έγραψες είναι "ώριμο" να το δει μάτι άλλου ανθρώπου,  αλλά και βέβαια πόσο έτοιμη είσαι όταν το κλείνεις και το παραδίδεις στον εκδότη; Άκουσα πως υπάρχουν συγγραφείς που με πάρα πολύ δυσκολία αποχωρίζονται ένα έργο τους!

Το διαβάζω πολλές φορές και σε μεγάλα χρονικά διαστήματα.  Αν εξακολουθεί να μου αρέσει …. τότε είναι καλό. Όπως και να είναι όμως, αποτελεί ένα ρίσκο,  που ναι μεν θα σου δώσει χαρά αλλά και μπορεί να σε πληγώσει . 

 5)Το βιβλίο σου σου έδωσε μεγάλη αναγνωρισιμότητα.  Εσύ πως νιώθεις όταν βλέπεις να το κρατά κάποιος, να το διαβάζει,  να το συζητά, δεδομένου ότι έχω αντιληφθεί τον πολύ ήρεμο και χαμηλών τόνων χαρακτήρα σου…

Πράγματι είμαι ψύχραιμος και ήρεμος άνθρωπος  δεν μ’ αρέσει να ενοχλώ και να προκαλώ για να δείξω ή να επιδείξω- αν θέλεις- τη δική μου προβολή. Άσχημα σχόλια δεν έχω ακούσει για το βιβλίο μου και αυτό οπωσδήποτε μου δίνει χαρά. Όταν με καλή πρόθεση μου λένε πως το διάβασαν και τους άρεσε πολύ, αισθάνομαι περήφανη για το παιδί μου, αλλά για μένα νιώθω συστολή, ντρέπομαι, με την καλή έννοια. 

6)Ζήνα μου όταν κατέβηκες τις σκάλες του εκδοτικού οίκου που ανέλαβε να κάνει την έκδοση του βιβλίου σου πως ένιωσες τότε και πως νιώθεις τώρα μετά από 3 χρόνια περίπου που στα χέρια σου έχεις ένα νέο συμβόλαιο και από ότι γνωρίζω από διαφορετικό εκδοτικό οίκο; Εχεις αγωνία;

Είπα προηγουμένως πως είμαι ψύχραιμος άνθρωπος, έχω και την δύναμη να ελέγχω τις καταστάσεις. Όταν είδα πως για διάφορους λόγους- που ποτέ δεν μου εξήγησαν- καθυστερούσαν την έκδοση του δεύτερου βιβλίου, ενώ είχε εγκριθεί να εκδοθεί μέσα στο 2011, απαίτησα να με αποδεσμεύσουν. Ναι, τώρα βρίσκομαι σε άλλο εκδοτικό οίκο και νιώθω μεγάλη χαρά, γιατί έχω την ευχέρεια να επικοινωνώ απευθείας με τον εκδότη μου και να συζητάμε μεταξύ μας για ό,τι θέμα υπάρχει, ούτως ώστε να βγει ένα καλό αποτέλεσμα. Όχι, δεν έχω καθόλου αγωνία. Είμαι σίγουρη πως η συνεργασία μας θα πάει πολύ καλά. 

7)Ζήνα μου έχω ακούσει πάρα πολλά καλά και κακά για τούς εκδοτικούς Οίκους. Έχω ακούσει παράπονα άλλα και καλά λόγια. Εσύ τι εμπειρία ή τι γνώμη έχεις από την συνεργασία σου με έναν μεγάλο εκδοτικό οίκο αλλά και τι περιμένεις από την νέα συνεργασία σου;

Ένας μεγάλος εκδοτικός οίκος είναι σίγουρα εγγύηση και προσφέρει σιγουριά και θετικό αποτέλεσμα. Είναι όμως και απρόσιτος, ίσως και απρόσωπος μπορώ να πω. Δεν υπάρχει ζεστασιά ανθρώπινη στην συνεργασία με έναν συγγραφέα (που ως γνωστόν οι συγγραφείς είναι ευαίσθητα άτομα και με ξεχωριστή προσωπικότητα) . Είναι μια ψυχρή συναλλαγή. Από τη νέα μου συνεργασία περιμένω ακριβώς αυτό,  μια ζεστή επικοινωνία και μια άψογη συνεργασία. 

8)Τι γνώμη έχεις για τους ανθρώπους που έχουν προφίλ στο Facebooκ και πόσο σε βοήθησε αυτή η δικτύωση στις επιλογές σου;

Σελίδα στο facebook μου έφτιαξε η κόρη μου για να επικοινωνώ μαζί της σαν παιχνίδι αρχικά. Δεν ήξερα καν τι είναι το facebook.  Σήμερα νιώθω πολύ ευτυχής και τυχερή, γιατί γνώρισα αξιόλογους ανθρώπους και μάλιστα προσωπικά.  Δεν το χρησιμοποιώ για διαφήμιση του βιβλίου μου, απλώς υπάρχει στη σελίδα μου για να μάθουν ποια είμαι. Εξάλλου το βιβλίο μου είχε ήδη κυκλοφορήσει και είχε πάει πολύ καλά, πριν δικτυωθώ στο facebook. Τώρα περιμένω το δεύτερο και οπωσδήποτε είναι καλό για μένα που έχω κάνει αρκετούς διαδικτυακούς φίλους. Επίσης είχα τη χαρά να γνωρίσω και την κ.  Μητροπούλου, τη φιλόλογο που το επιμελήθηκε κι έχουμε μια άμεση και φιλική επικοινωνία αρκετά συχνά. Είναι πολύ σημαντικό αυτό.



9)Σίγουρα έχεις άποψη για τους ομότεχνους σου. Έχεις άποψη και για αυτούς τους νέους συγγραφείς που παλεύουν πιστεύοντας πως μπορούν να μπούν στην "αρένα" που λέγεται συγγραφή, έχοντας εφόδιο μόνον την πέννα τους;  Πόσο εύκολο είναι να επιβιώσεις και τι χρειάζεται να κάνεις;

Για μένα, κάθε άνθρωπος, που έχει το ταλέντο της συγγραφής, αξίζει . Δεν είναι τυχαία άτομα, έχουν να δώσουν ψυχούλα και πνεύμα. Δεν πρέπει να κόβονται τα φτερά τους και η δημιουργική τους έμπνευση. Να μπουν στην αρένα και να δώσουν την μάχη τους. Δεν είναι εύκολο να επιβιώσεις μόνο με την συγγραφή. Η οικονομική ανταμοιβή είναι ελάχιστη, αλλά ο πραγματικός καλλιτέχνης- σε όποιο ταλέντο κι αν διακρίνεται- ένα χειροκρότημα ζητάει.


 10)Πιστεύεις πως μπορούν να υπάρξουν στο χώρο των ομότεχνών σου φιλίες, φιλίες όμως άδολες;  Μπορεί να χαρεί κάποιος με την άνοδο του άλλου ή μήπως η "ζήλεια" που πιθανόν να νοιώσει μπορεί να γίνει "ανταγωνιστικότητα" καλώς εννοούμενη άρα επιτυχία για τον ίδιο;

 Φυσικά και μπορεί να υπάρξει φιλία και θαυμασμός για το έργο και την προσωπικότητα κάποιου συγγραφέα.  Όσο για τη ζήλεια ή το φθόνο, ανθρώπινα συναισθήματα είναι κι αυτά, αρκεί να γίνονται γόνιμο έδαφος για δημιουργία, με ευγενή άμιλλα. 

11)Η πληθώρα ανθρώπων που θέλουν να εκφραστούν και να γίνουν συγγραφείς πως σου φαίνεται;  Υπάρχει χώρος; Γιατί όπως μου είπε βραβευμένη ελληνίδα συγγραφέας ο καθένας γράφει την προσωπική του ιστορία… γράφει γράφει και τελικά οι συγγραφείς έγιναν πιο πολλοί από τους αναγνώστες,  με αποτέλεσμα ο αναγνώστης κυριολεκτικά όπως μου είπε "να τραβάει τα μαλλιά του" μην γνωρίζοντας τι να πρωτοδιαβάσει και τι να πρωτοαγοράσει! Τι άποψη έχεις;

 Για μένα αυτό είναι πολύ καλό και ενθαρρύνω τέτοιες προσπάθειες. Είναι καλό να υπάρχουν βιβλία και ο αναγνώστης που λατρεύει το διάβασμα έχει ένστικτο και ξέρει ποιο βιβλίο αξίζει στο κριτήριό του να αγοράσει. Το ξέρω, γιατί κι εγώ ανήκω στο αναγνωστικό κοινό που αγοράζει βιβλία.

12)Στην κρίση που ζούμε όλοι μας πως βλέπεις την πορεία της ζωής μας αλλά και του βιβλίου δεδομένου πως το βιβλίο δεν υφίσταται στα "απαραίτητα";

 Η κρίση δυστυχώς μας έχει κάνει να έχουμε μόνο για τις ανάγκες της επιβίωσης μας,  αλλά δεν είναι μονό το ζην αλλά και το ευ ζην. Εγώ πιστεύω πως αυτός που αγαπάει το βιβλίο θα στερηθεί κάτι άλλο για να το αγοράσει. 

13)Ζήνα μου, δώσε μας να καταλάβουμε με λίγα λόγια τι άνθρωπος είσαι και πως έχεις διαμορφώσει την κάθε μέρα σου. Τι σου δίνει ενέργεια στην καθημερινή ζωή σου;

 Είμαι ένας απλός καθημερινός άνθρωπος με τις οικογενειακές υποχρεώσεις μου και την προσφορά μου στα πρόσωπα που αγαπώ.  Για μένα αφιερώνω τις πρωινές ώρες.  Ξυπνώ πολύ πρωί και απολαμβάνω τη φύση και την ανατολή στη βεράντα μου. Ειδικά τώρα που άνοιξε ο καιρός, είναι υπέροχα. Διαβάζω και ακούω μουσική ή σκέφτομαι τις νέες ιδέες μου για να γράψω. Ξυπνάω πάντα με αισιοδοξία και καλή διάθεση και από εκεί παίρνω ενέργεια να αντιμετωπίσω τα όποια προβλήματα προκύψουν κατά τη διάρκεια της μέρας. 


Ζήνα μου σε ευχαριστώ πολύ και σου εύχομαι το νέο σου βιβλίο να ξεπεράσει τις προσδοκίες σου και εννοείται πως οι φίλοι της ομάδας μας θα είναι δίπλα σου αρωγοί σε κάθε σου προσπάθεια.

Κι εγώ σε  ευχαριστώ  Γιούλη μου για την τιμή και την υποστήριξη σου   αλλά προπαντός για την συμπάθεια και την εκτίμηση σου στο πρόσωπό μου.




Μια συνέντευξη με τη Γιούλη Τσακάλου την άνοιξη του 2012



ΖΗΝΟΒΙΑ ΜΑΡΝΕΖΗ








7 σχόλια:

  1. Μια συνέντευξη στη Γιουλη Τσακάλου την Ανοιξη του 2012

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. πολύ όμορφα όλα αγαπητή μου Ζήνα.. καλή επιτυχια και στα δυο σου βιβλία... περιμένω με ενυπομονησία και το επόμενο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Λαμπρινή το τρίτο επωάζεται ακόμη !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κυρία Μαρνέζη κρίμα που χάσατε τον χρόνο σας.!!! Η δημοσιογράφος (!) κ. Τσακάλου(εάν είναι δυνατόν!!!!)είναι γνωστό πια σε όλους που διαβάζουν και ασχολουνται με τα βιβλία γενικώς πως κλεβει ατάκες, κείμενα ,συνεντευξεις ,κριτικές απο τα διάφορα σάιτ και τα παρουσιάζει δικά της... ....Υπάρχει σχετική ανάρτηση απο κάποιο μέλος του φεις μπουκ στο προφίλ του σχετική εδώ και 1 περίπου χρόνο. Τα αρχικά του είναι Ε.Τ και σας είναι ιδιαίτερα γνωστό!!!.!!! Δηλαδή το κείμενο της (δημισογράφου!!) κ. Τσακάλου που έκλεψε απο κάποιο σάιτ το οποίο με περικοπές άθλιες το αναρτησε ως δικό της και το πραγματικό κείμενο .!!! Σε άλλη ανάρτηση στην σελίδα του εκδοτικού Ψυχογιός, ...έκανε κριτική σε βιβλίο ,με κλεμμένη κριτική απο άλλον αναγνώστη.!!! Το δε τελευταίο (αστειάκι) με το οποίο γέλασε και το παρδαλό κατσίκι όταν μαθεύτηκε είναι πως ΖΗΤΗΣΕ η παντελώς αγγράματη κυρία να κάνει κριτικές βιβλίου σε σελίδα σοβαρότατη .!!!Αλήθεια μήπως θα έπρεπε να πάψετε να δίνεται αξία σε κλέφτες κειμένων και σε ανθρώπους άσχετους με το βιβλίο.!!! Είναι κρίμα ακόμη και ο χρόνος που διαθέσατε.!!!!
    Ενας απλώς λογικός άνθρωπος!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τυχαία σήμερα 17-8-2015 είδα αυτό το σχόλιό σας , συγνώμη που δεν το είδα νωρίτερα για να μη νομίζετε πως αδιαφόρησα. Σεβαστή η γνώμη σας.

      Διαγραφή